Welkom

Welkom op mijn blog.
Hier kun je zien hoe het nu met mij gaat. Na de documentaire is er al weer een hoop gebeurd, dat krijg je hier allemaal te lezen.

Veel leesplezier!

Liefs,
Jeanne

maandag 7 februari 2011

Vanavond uitzending

Vanavond is het dan eindelijk zo ver: het grote publiek krijgt de documentaire te zien! Ik ben heel benieuwd naar alle reacties. Helaas ga ik zelf niet kijken, want ik houd het niet vol om zo lang op te blijven. Vanmorgen was ook al veel te vroeg voor mijn doen...
Vrijdag kijk ik zeker, al is dat dan wel al de 5e keer. Je komt niet elke dag op tv en ik steek er toch steeds weer wat van op. Heb ik weer mooi een paar puntjes om aan te werken.

Liefs,
Jeanne

P.s.: reacties zijn altijd welkom onder een bericht of in mijn gastenboek!

25 opmerkingen:

Anoniem zei

Tof dat je je op deze manier bloot hebt kunnen en durven geven!! Bedankt dat je dit met de wereld deelt.

anoniem zei

ik kijk em nu de aflerving erg mooi ik ken meedere problemen (pdd-nos met depresiesse in mijzelf tis niet altijd makkelijk idd maar je moet jezelf er doorheen slepen en je kunt natuurlijk alle steun krijgen van je ouders en famillie en dat helpt maar jij moet dan het laatse zetje geven en neem het van mij aan het komt altijd goed zolang je maar zelf het laatse zetje kan geven


ik blijf liever anoniem maar ik spreek uit ervaring (22 jaar)

Nan zei

Hoi Jeanne,

Ik wilde even zeggen dat ik diep onder de indruk ben van jou en van de documentaire. Dank je wel dat je dit hebt willen én kunnen delen met ons. Er is nog zoveel onduidelijk over manisch depressiviteit, ook voor mij, maar dit schept gewoon duidelijkheid! En dat is gewoon ontzettend fijn.. Het ga je goed, hou vol en groetjes van een provincie genootje :)

Didy zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Anoniem zei

Jeanne,

Ik heb veel bewondering voor hoe je aan jezelf werkt en dat je lithium slikt. Ik ben 25 en weet officieel sinds 3 maanden door tests dat ik manisch depressiviteit heb. Ik wist het zelf al langer maar ontkende het.

Ik vind het knap dat je lithium neemt. Ik zit nog steeds heel vaak in de "ik wil het niet, ik wil het niet" - fases, omdat ik zo bang ben dat ik me niet meer blij kan voelen als ik het neem. Of ik ben zo ontzettend hyper/manisch dat ik denk dat er niks met me aan de hand is.

Deze documentaire heeft me toch wel weer een duw gegeven om serieus te gaan nadenken en bespreken wat ik wil. Dankjewel daarvoor :)

Peace, love & happiness

Karin.P. zei

Lieve Jeanne

Allereerst respect dat je het hebt aangedurft een kijkje te geven in jou toen ontzettende hectische leven en dat telt ook voor je ouders en zusje natuurlijk.
Ik vindt het leuk om te zien dat je een blog hebt en ik ga morgen even rustig lezen hoe het de afgelopen tijd met je is gegaan.
Ik wens je het allerbeste meid

knuff Karin

Bo zei

Hay Jeanne,,

Ik heb helaas niet je hele docu gezien, ik ben halverwege in gevallen..
Het sprak me zo aan dat ik voor dat ik nu wilde gaan slapen toch de behoefte had even op de computer te gaan kijken hoe of wat..
Ik denk ik zie staan dat je het ook leuk vind om reacties te krijgen dus ik denk laat ik dat dan gewoon gezellig doen..
Ik keek naar jouw en ik herkende zo ontzettend veel dingen van me zelf, ik had het net zelf kunnen zijn echt zijn..
Alleen jij heb het gedaan op tv en daar heb ik ontzettende bewondering voor echt heel mooi..!
Ik hoop dat het op het moment goed met je gaat en dat je in je positieve energie kunt zitten..

Zelf is er bij mij op mijn 16 ADHD vast gestelt met daar wel ook een opmerking bij van je iets van een depressieve stoornis zit er ook wel bij..
Nu ben ik 19 en moet ik voor mijn PGB een nieuwe diagnose laten stellen ik ben heel erg benieuwd wat daar nu weer uit gaat komen..

Ik hoop dat je docu ook op internet komt te staan,, anders ga ik er voor zorgen dat ik het vrijdag opneem want ik ben heel erg benieuwd naar je volledige verhaal..

Liefs Bo

Anoniem zei

mooie uitzending! ik denk dat je heel veel van jezelf kan leren als je dit nog eens rustig terug bekijkt.
verder moet je niet kijken waar het gras groener is bijvoorbeeld je zusje. want iedereen is anders en heeft zijn eigen kwaliteiten.

Geloof in je zelf, dan kom je er wel!

groet,

tim

Anoniem zei

Hoi Jeanne,

Ik heb wel een paar traantjes moeten wegpinken bij het zien van de documentaire, omdat ik mezelf in sommige stukken erg herken. Ik ben 25 jaar en weet sinds 7 jaar dat ik MDS heb en ik slik nu al 6 jaar lithium en doe het daar heel goed op. Ook ik heb veel gedoe gehad met school en heb een aantal keren moeten stoppen. Nu zit ik in het 3e jaar van SPH en het gaat erg goed.
Ik merk dat ik het erg fijn vind om lotgenoten te zien en te horen. Ik vind het erg knap van je dat je deze documentaire hebt gemaakt! Hoop dat ooit het taboe eraf gaat, zo'n documentaire helpt wel.

Het ga je goed!


liefs, Anne

♥♥MissJenoah♥♥ zei

Hoi Jeanne,
Weet eigenlijk niets anders te zeggen dan bedankt! Dat je je zo open hebt opgesteld en de ballen hebt om je zo kwetsbaar te laten filmen. Er heerst nog zo veel taboe en onwetendheid over manisch depressiviteit hopelijk is dit een steentje op het te maken grindpad naar openheid en begrip voor de ziekte.
Ook wil ik nog even kwijt dat je volgens mij schatten van ouders hebt, dat is echt goud waard meid!
Veel liefs en stabiliteit, Daniëlle

Dokument zei

Hoi Jeanne,

Via twitter ontvingen we een mooie reactie op jouw documentaire

http://bitly.nl/042dcc

Tot in de Rode Hoed!

Jelle Peter, Dokument

Anoniem zei

Lieve meid ik ben heel trots op jou en heel verstandig dat je lithium bent gaan gebruiken je kan daarmee een goed leven lijden. Ik slik het al 20 jaar met succes. en die tip over de voeding etc. naast je neer leggen die moet zichzelf eens na laten kijken!!!! Houd moed en wens je alle goeds NN

Anoniem zei

hoi Jeanne,
heb bewondering voor jou dat jij jezelf zo hebt laten zien,
meid ,als je dat kan dan kan je alles als je maar gewoon in jezelf blijft geloven,
fijn dat je relatie met je vriend nog steeds lekker gaat , maar meid mocht je leven toch onverhoopt niet altijd zo lopen zoals jij dat wil. zet dan toch je schouders eronder en ga ervoor , want ALLEEN JIJZELF kan er voor zorgen dat het jou goed gaat en weer en vergeet nooit !!! dat het leven waard is om te leven.

raad van mij die al veel heeft meegemaakt en elke dag neemt zoals hij komt .

ik wens jou heel veel wijsheid en geluk toe lieve Jeanne,

liefs van Els

Maarten zei

Hoi Jeanne,

Allereerst mijn respect voor zoals jij je figuurlijk bloot hebt gegeven. Verder was het een heel mooie documentaire en ik hield het dan ook amper droog. Zelf heb ik PDD-NOS en mijn vriend heeft Borderline, waardoor ik zaken voorbij zag komen die voor mij herkenbaar zijn. Ga zo door en het ga je goed. Nu en in de toekomst.

Groet, Maarten

An zei

Lieve Jeanne, Theo, Anke, Marije en Jhonny,

Met veel bewondering heb ik vanavond naar jullie documentaire gekeken. Je ligt nu zelf lekker te slapen, terwijl menigeen wakker is geschud dat we toch echt niet de enigen zijn. Bedankt dat jullie je verhaal wilden delen. En het klinkt raar, maar het is soms zo fijn om lotgenoten te spreken en ervaringen te delen. Mij heeft neurofeedback erg geholpen. Voor mijn verhaal kun je naar www.breinenwelzijn.nl onder de naam A.D. uit Enschede. Wellicht hebben jij en andere lotgenoten er iets aan.

Ik weet wat het is, wat men doormaakt en waar je alleen doorheen moet, keer op keer.

Ga je 17 februari naar de Rode Hoed in Amsterdam ? Of mensen die dit lezen? Ik denk er over na om te gaan.

Ik hou je blog in de gaten, goed dat je dat doet.

Ik wens jou en andere lotgenoten veel levenskracht, moed en het allerbeste toe!

Liefs, An

Anoniem zei

De documentaire Jeanne staat online op http://dokument.ncrv.nl

Anoniem zei

Beste Jeanne, met veel bewondering heb ik gisteren gekeken naar jouw verhaal. Ik vind het ontzettend knap dat je je ziekte wilt delen met de rest van Nederland. Je bent heel wat vooruit gegaan, keep up the good work! (Dat t nu een stuk beter met je gaat heeft o.a. Te maken met je lithium of niet?) Moedig dat je toch aan de lithium bent gegaan, ondanks die shit bijwerkingen!
Ik wens je heel veel succes, geluk en gezondheid in de toekomst!
Ga zo door, ook voor je ouders, ze steunen je echt goed!
Groetjes Nienke

Hanske Kroon zei

Hallo,

Moedig van je dat je het ziekte bespreekbaar wilt maken! Petje af voor jullie hoe jullie hiermee omgaan met de ziekte. En succes met alles, die je wilt doen.

Gr. Hanske

Anoniem zei

Lieve Jeanne, Marije, Anke en Theo.
Met bewondering hebben we gekeken naar de documentaire...we waren er stil van en puur onder de indruk. Wij.. die jou nog op videobanden hebben staan als een heerlijke jong meissie met super veel energie!!! Spelende met onze meiden! En nu zagen we dit...we zijn het heftige jaren voor jou geweest zijn....voor jullie hele gezin!!! Diep Respect vanwege het feit dat jullie ons een stukje van het leven binnen jullie gezin hebben laten zien. Heel veel sterkte voor de toekomst...
Het is niet altijd gemakkelijk om de scherpe kanten van het leven te dragen maar....probeer vooral het goede te blijven zien, en koester de mooie dagen.
Van ons allemaal, een hele dikke knuffel...
Fred, Rhiaan, Melissa en Monique

Anoniem zei

Lieve Jeanne

Wat een mooie documentaire,en wat een doorzettings vermogen hebt jij,
je mag echt trots op jezelf zijn,maar ook op je ouders en zus,
wat een gedult en een luisterend oor hebben ze naar jou toe.
Heb zelf een dochter van 17,die ADHD heeft,
daarbij een traumatische stress stoornis en trauma heeft opgelopen als kind zijnde.
Daarbij ook nog eens een laag IQ en slecht kan leren,maar wel heel
sociaal is,en ik zag dat bij jou ook,jij kunt je wel
heel goed in anderen in leven,zo dat je een steun voor anderen kunt zijn.
Vind je een spontane lieve meid,met het hart op de goede plek.

Unknown zei

Lieve Jeanne, wat een supermooie documentaire. Echt tof dat je dit hebt aangedurfd om jezelf inderdaad zo aan iedereen te laten zien. Echt super!!!

Melisa zei

Beste Jeanne,
Heel erg indrukwekkend en dapper dat je je zo durft bloot te geven in deze documentaire!

Anoniem zei

Zoveel herkenning..
Dit is eigenlijk het enigste wat ik momenteel kan zeggen. Ik heb de documentaire net bekeken.
Fijn dat je familie je toch ook steunt, want dat is iets wat ik hierin niet heb.

Heel veel succes en sterkte met alles! Je komt er wel! Al is het een zware en lange weg die je moet volgen!

Marieke zei

Jeanne, ik ben enorm onder de indruk van jouw doorzettingsvermogen en moed. Top!

Op mijn site heb ik over de documentaire een blogpost geplaatst: http://www.ditismarsmania.nl/2011/02/even-tot-tien-tellen/

Anoniem zei

hey
Ik vond de documantaire niet grappig, maar wel hoe jij soms zo droog reageerde XD iemand vroeg: hoe snijd je jezelf ofzo en jij reageerde met een mes in mijn arm

En superfijn dat jouw ouders je zo steunen!